Kundtjänst
Vanliga frågor
Finns det möjlighet att lägga en beställning på något annat sätt än via er nätbutik?
Det går även bra att ringa in till vår kundservice på 010-30 30 780, vardagar mellan 9:00 - 12:00, och lägga en beställning på telefon eller så kan man maila in till vår info@iknutrition.se.
Kan jag beställa produkter hos er om jag är under 18 år?
För att handla hos oss måste du vara myndig eller ha förälders godkännande för att beställa. Denna kontroll görs ej av oss utan ansvar för att detta uppfylls ligger på dig och målsman. För att kunna beställa receptfria läkemedel måste du enligt lag ha fyllt 18 år, du måste därför ange ditt personnr för att kunna beställa dessa varor, så att vi kan verifiera din ålder före köp.
Finns det ett max eller minimum belopp man får handla för?
Nej, vi har inga max eller minimum belopp man måste handla för.
Vad ligger fraktkostnaderna på?
Fraktkostnaden för olika fraktalternativ framgår i kassan.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
Om du inte fick orderbekräftelse när du slutförde ditt köp, kontrollera att rätt mailadress angavs och kolla i skräpposten då den ibland hamnar där. Om du fortfarande inte hittar den då så hör av dig till kundservice för att säkerställa att ditt köp gått igenom.
Vad gör jag om jag inte har en mailadress?
Om du inte har tillgång till en e-postadress kan du ringa vår kundservice på 010-30 30 780, vardagar mellan kl. 9:00 - 12:00, så hjälper vi dig gärna att lägga en beställning åt dig.
Om jag vill ta bort min beställning / lägga till / byta produkt innan paketet skickas, hur gör jag då?
Om du vill ta bort din order så hör av dig till oss på en gång. Om paketet hunnit packas så har vi inte möjlighet att stoppa den. Detta gäller även vid orderändringar där du exempelvis vill ta bort endast en produkt i din order. Du kan även själv ta bort din egen beställning på dina sidor. Om du vill lägga till en produkt för att samskicka så gör du en beställning på den produkten, då kommer du att få frågan i kassan om du vill lägga till den produkten på din senaste beställning, eller om du vill skicka den separat.
Var är mitt paket?
När din order skickas ifrån oss så kommer du att få en leveransbekräftelse till den mejladress som du angav när du gjorde din beställning och genom den kan spåra ditt paket. Du kan även spåra ditt paket med det sändningsnummer som du får.
Hur gör jag en retur?
Hos oss så har vi alltid fraktfria returer! Om du inte tagit emot en returfraktsedel i ditt paket så kan vi antingen maila en till dig som du kan skriva ut och använda dig av, eller posta en hem till dig om du saknar tillgång till skrivare. Denna fäster du sedan på ditt returpaket och lämnar hos ditt postombud, som i sin tur skickar detta tillbaka till oss. När vi tagit emot din retur, så korrigerar vi din betalning.
Om jag gör en beställning med en kampanjprodukt som följer med på köpet, måste gratisprodukten returneras om jag returnerar de andra produkterna?
Om man väljer att returnera en eller flera produkter vid kampanjköp där en produkt följt med på köpet så ska även gratisprodukten returneras tillbaka i oöppnat/ursprungsskick. Om man väljer att behålla gratisprodukten kommer vi skicka ut en faktura på produktens värde.
När gäller Bytesrätt?
Om du vill byta till en annan storlek på varan så skickar du helt enkelt tillbaka den till oss. Använd dig av returfraktsedeln du fick i leveransen så kan du skicka paketet fraktfritt. Har du inte fått med denna så kommer vi även att maila denna till dig som du själv kan skriva ut. För att bytesrätten ska gälla ska produkten skickas tillbaka i sin ursprungliga originalförpackning, samt i ursprungligt skick. När vi har mottagit din retur så krediterar vi din befintliga order enligt öppet köp. Sedan är du välkommen att göra en ny beställning på den varan/storleken du istället önskar på våran hemsida.
Hur gör jag en reklamation?
Om du har tagit emot en trasig produkt så hör av dig till vår kundservice, det vi behöver för att upprätta en reklamation beror på vad det gäller. Vid trasiga produkter så behöver du skicka en bild på vad som är defekt, samt beskriva hur den gått sönder. Om du upplever att en produkt smakar annorlunda eller är avvikande så kommer du behöva skicka med ett batchnunmmer, eller en bild där man kan se hur produkten är defekt samt en beskrivning. Notera att när du vill reklamera en produkt som inte är ur vårt eget sortiment, så kommer vi att behöva ta reklamationen vidare till våran leverantör innan den eventuellt godkänns.
Hur gör jag om jag har glömt mitt lösenord?
Om du inte kommer ihåg ditt lösenord eller om du har problem att logga in på Mina Sidor kan du skicka ett mail till kundservice och säga att du vill ha ett nytt lösenord, så kommer de skicka ut ett nytt.
Leveransfrågor
Hur lång tid tar det innan jag får min leverans?
Leverans- och utskickstiden är beroende av ditt postnummer och valt fraktsätt.
Vilka olika fraktsätt kan jag välja på?
Nedan kan du läsa om de fraktsätt vi erbjuder. Tillgängliga fraktsätt för din order genereras utifrån det postnummer du anger innan du går vidare i kassan.
Budbee
• Hemleverans med bud kvällstid
• Levereras till angiven adress
• Tillgängligt i ett flertal storstäder
Paketet levereras på kvällstid mellan kl. 16:00 och 22:30. Leveranstid 0-2 dagar. Om du begärt att paketet lämnas utanför din dörr är du själv ansvarig från och med att chauffören lämnat leveransen.
Budbee Box
• Expressfrakt till förvaringsbox
Budbee levererar till en utlämnings box nära dig. Med en kod hämtar du ditt paket precis när det passar dig. Leverans 0-2 dagar beroende på vart du bor.
Bring
• Hemleverans med bud
• Levereras till angiven adress
Bring levererar till hela Sverige inom 1-4 vardagar beroende på vart i landet du bor.
Early Bird
• Leverans direkt till din dörr
• Få ditt paket med tidningsbudet före kl 07.00
• Tillgängligt för 93% av Sveriges befolkning måndag-lördag
Få paketet hemlevererat på morgonen 2-3 dagar efter din beställning. Om paketet är för stort för din brevlåda hängs det i en påse på dörren/brevlådan. Leveransen kräver att ditt namn står på dörren eller att korrekt c/o är angivet. Observera att budet inte får beträda tomtgränsen nattetid mellan klockann 00.00 -05.00, därav kommer budet att lägga ditt paket i en påse och hänga på din brevlåda om du bor i hus.
Instabox
• Expressfrakt till förvaringsbox
• Tillgängligt i ca 30 städer 7 dagar i veckan
• Identifiering med mobilt bank-ID krävs
Klimatkompenserad frakt. Leverans 0-2 dagar beroende på vart du bor. Du kan spåra ditt paket och ett sms med öppningskod skickas när ditt paket ligger i Instabox-skåpet. Identifiering med mobilt bank-ID kan behövas beroende på paketets innehåll.
Instabox Home
• Fossilfri hemleverans kvällstid.
• Leverans 0-2 dagar
Eventuell portkod och avisering lägger du till via länken som skickas på SMS.
PostNord Varubrev
• Hemleverans till brevlådan.
• Leveranstid 2-4 vardagar
Varubrev levereras i största möjliga mån till din brevlåda. Får inte paketet plats i brevådan hängs påsen vid ytterdörren alternativt vid brevlådan.
PostNord Postpaket
• 1-3 vardagar
• Leverans till valt ombud
Post Nord levererar till hela Sverige. Leveranstid 1-3 vardagar beroende på postort. Leveranstiden kan vara längre till Norrland och Gotland.. Du väljer själv vilket ombud du vill att paketet ska levereras till när du lägger din beställning. När paketet nått ditt valda ombud får du en avisering om att hämta ut paketet tillsammans med din legitimation samt kolli-ID.
Kan jag spåra min beställning?
Postpaket spårbara, gå då in på www.posten.se och skriv in ditt kollinummer/spårningsnummer för att se vart paketet befinner sig.
Instabox, du får en länk med spårningsinfo från Instabox så fort de har tagit emot paketet.
Du kan alltid gå in på mina sidor på ditt kundkonto och spåra ditt paket oavsett leveranssätt.
Vad ligger fraktkostnaderna på?
Fraktkostnaden för olika fraktalternativ framgår i kassan. Handlar du för över 100kr har vi alltid ett fraktfritt alternativ.
Betalsätt
Vi använder Klarna Checkout som betallösning. Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse eller faktura uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under Skräppost.
Faktura
Vi använder oss inte av faktura.
Kortbetalning
Säker kortbetalning med Mastercard samt Visa, inga kortavgifter tillkommer. Pengarna dras från ditt konto inom 2 bankdagar.
Delbetalning
Betalningen kan delas upp på upp till 24 månader. Ingen startavgift eller månadsavgift tillkommer, enbart en ränta på 18,9%. Du kan se aktuella villkor för delbetalning och vad månadsbeloppet blir på Klarnas hemsida.
Banköverföring
Betala via din internetbank.
Swish
När du väljer att betala med Swish öppnar du din Swish-app och kontrollerar att de förifyllda uppgifterna är korrekta. Du godkänner köpet med Mobilt BankID
Returhantering
Hur använder jag mig av öppet köp?
Vi erbjuder alla våra kunder öppet köp samt fri retur inom 14 dagar som börjar gälla från det att du mottagit din beställning ifrån oss. Om du vill använda dig av öppet köp kontaktar du vår kundservice och meddelar att du vill använda dig av din ångerrätt och skicka tillbaka varorna till oss, du kommer även att få en returfraktsedel så att du kan skicka tillbaka din retur fraktfritt. Denna fäster du på returpaketet och lämnar in till ditt närmsta Postombud. Öppet köp gäller endast om varan skickas tillbaka i sin ursprungliga originalförpackning samt i oförändrat skick. Öppet köp gäller ej på produkter märkta med kort datum eller bruten plombering p.g.a. hälso- och hygienskäl.
Hur gör jag om jag vill använda mig av min bytesrätt?
Om du vill byta till en annan storlek på varan så skickar du helt enkelt tillbaka den till oss. Använd dig av returfraktsedeln du fick i leveransen så kan du skicka paketet fraktfritt. Har du inte fått med denna så kommer vi även att maila denna till dig som du själv kan skriva ut. För att bytesrätten ska gälla ska produkten skickas tillbaka i sin ursprungliga originalförpackning, samt i ursprungligt skick. När vi har mottagit din retur så krediterar vi din befintliga order enligt öppet köp. Sedan är du välkommen att göra en ny beställning på den varan/storleken du istället önskar på våran hemsida.
Om jag gör en beställning med en kampanjprodukt som följer med på köpet, måste gratisprodukten returneras om jag returnerar de andra produkterna?
Om du som kund väljer att returnera en eller flera produkter till oss vid ett kampanjköp där en produkt följt med på köpet så ska även denna returneras tillbaka till oss i originalförpackning samt i oförändrat skick. Om man väljer att behålla gratisprodukten kommer vi att skicka ut en faktura på produktens värde.
Hur mycket betalar jag på min faktura vid en retur/byte?
Du kan själv välja om du vill betala hela beloppet på din faktura för att sedan få en återbetalning till ditt konto när vi har mottagit din retur. Vill du inte betala hela din faktura så behöver du själv rapportera till Klarna att du har gjort en retur till oss och det gör du antingen via Klarna-Appen eller genom att ringa på 08–12012010. Då kommer din faktura att pausas till dess att vi har mottagit din retur och uppdaterat din faktura.
Hur lång tid tar det innan jag får mina pengar återbetalda?
Det kan ta upp till 14 dagar från det att du skickat din retur till oss tills dess att vår returavdelning har registrerat och hanterat din retur. Har du betalat med kort- eller direktbetalning så kan det ta mellan 3–5 bankdagar tills pengarna finns tillgängliga på ditt konto igen.
Vad menas med smakgarantin?
Smakgaranti gäller för alla våra kunder på vår egen produkt Diet Shake samt Diet Shake Less Sugar och innebär att du som kund hos oss kan beställa hem och smaka på produkten och om du inte är nöjd med så kan du skicka tillbaka den till oss. Du får då antingen byta ut produkten till en annan smak eller få pengarna tillbaka. Smakgarantin gäller endast på en produkt per beställning och det måste vara minst 3/4 kvar av innehållet i burken. För våra Guld och Platina-medlemmar gäller smakgarantin på alla produkter från vårt eget märke. Vill du använda dig utav din smakgaranti så kontakta vår kundservice så hjälper dem dig vidare.
Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?
Om du har fått hem en produkt som är defekt så har du rätt att reklamera denna inom skälig tid, helst inom 2 månader. Du kontaktar då vår kundservice med en bild på skadan samt med ditt ordernummer och eventuellt batchnummer på produkten. Tänk på att en reklamation kan ta längre tid att hantera än en vanlig retur.